BLOG

Szeretnél egy saját weboldalt, de nem tudod hogyan kezdj neki az elindításának? Kivitelezés előtt az első és legfontosabb a tervezési folyamat, ezért ebben a cikkben most erről olvashatsz.

Weboldalindítás - útmutató a kezdetekhez

Mindenki olyan weboldalra vágyik, ami jól működik, jól navigál és feltudja venni a versenyt a piaci résztvevőkkel! De mitől is jó az a jó? Amikor szeretnél egy weboldalt, akkor milyen minőségi elvárásokat érdemes megfogalmaznod magadban? Mi az, amivel tisztában kell lenned, hogy olyan végeredményt kapj, ami kielégíti a vágyaidat? 

Ismerd meg mitől működik jól egy weboldal és válassz jól szakembert!

1. Kezdjük a weboldal típusokkal

Bemutatkozó oldal

A bemutatkozó oldal általában egy főoldalból és  néhány aloldalból áll. Részletes információt nyújt a szolgáltatásodról/termékedről, lehetnek beágyazva képgalériák, űrlapok is. Egyéni vállalkozásoknál és nagyobb cégeknél is ugyanúgy működik.

Milyen célból készülhet ilyen oldal? Pl. Online jelenlét, kapcsolattartás, információszolgáltatás

Üzleti oldal

Nagyobb vállalatoknál használják inkább. Részletes információk vannak róla a cégről, szolgáltatásokról, projektekről. A bemutatkozó főoldalon kívül, megjelenhetnek rajta partnerprogramok, céges beszámolók, karrier és álláslehetőségek, hirdetések, sajtóhírek és további tartalmak a cég irányának megfelelően.

Milyen célból készülhet ilyen oldal? Pl. Online jelenlét, kapcsolattartás, értékesítés, konverzió, információszolgáltatás, marketing

Blog oldal

Egyre ismertebb és elterjedtebb ez a honlap típus. Influencerek, magánemberek és vállalkozók egyaránt használják a tartalom marketing adta lehetőségek miatt. Ha van miről beszélni, meg tudsz újulni és rendszeresen tudod posztolni a mondanivalódat, érdemes ezt az oldaltípust választanod. A témáknak csak a képzelet szab határt.

Milyen célból készülhet ilyen oldal? Pl. Tartalommegosztás, közösség, érdeklődés felkeltés, közösség építés, énmárka építés, oktatás, tudatosság növelése

Webáruház

A webáruházon keresztül online formában tudod árusítani az általad kínált termékeket. Ha meg van a fejedben az értékesítési folyamat és a logisztika, akkor érdemes belevágnod a webáruház üzemeltetésbe.

Milyen célból készülhet ilyen oldal? Pl. értékesítés növelése, online elérhetőség, kényelem nyújtása a vásárlóknak, termékinformációk közvetítése, vásárlói elégedettség és hűség növelése, marketing

Landing page

Olyan nyitóoldal/leszálló oldal, ahova a látogatónk először megérkezik miután rákattintott egy Google-ben vagy más platformon megadott linkre. A landing oldal tulajdonképpen egy digitális marketing eszköz, melynek segítségével a cég üzleti céljainak megfelelően a cég számára hasznos cselekvésre ösztönözzük az oldalra irányított/tévedt látogatókat. A landing oldalak általában kampányoknál szokták használni.

Milyen célból készülhet ilyen oldal? Pl. konverzió növelés, kampánytámogatás, infó gyűjtés, termék/szolgáltatás bemutatása, promóciós célok

2. Mire kell figyelned, és mit kell átgondolnod mielőtt megbízol egy szakembert a weboldalad elkészítésével?

Már a kezdetek kezdetekor tudnod kell mi az, amitől hosszú távon vevőszerző és versenyképes  weboldalad lesz a piacon!

1. Megfelelően tudjanak navigálni a látogatók az oldalon! Egy jól felépített weboldalon a látogatók tudják, hogy mire kattintsanak és megtalálják a számukra fontos információkat. Mielőtt átveszed a weboldalt teszteld az oldal használatát úgy, mintha te lennél a látogató. Tedd fel magadnak a kérdést: Megtaláltam minden információt, amit kerestem? Minden gomb a megfelelő helyre irányított? Akadálymentes volt a böngészés és a tevékenység, amit az oldalon végeztem? (pl. vásárlás/kapcsolatfelvétel)

2. Az weboldal design elemei kövessék a piaci trendeket!  Ami ma modern az pár év múlva már elavultnak tűnhet az oldalra érkező ügyfeleidnek. Ahogy fejlődik a vállalkozásod és a piaci környezeted, úgy az arculati elemeket, színeket is érdemes finomítani az oldalon. 

3. A weboldal tartalma, funkciója igazodjon a kitűzött céljaidhoz! Ha megváltoznak a vállalkozás céljai előfordulhat, hogy más típusú weboldalra van szükség, mert a régi már nem teljesíti a feladatát az új keretek között. 

4. Fontos, hogy biztos alapokra épüljön az oldal! Válaszd ki körültekintően a tárhelyszolgáltatót és a számodra megfelelő tárhelycsomagot. A weboldal beizzítása után előfordulhat, hogy azért omlik össze az oldal, mert nem működik rendesen a szerver kiszolgáló vagy kicsi az általad kiválasztott tárhely. Az is előfordulhat, hogy a meglévő oldalad időközben,  a bővítmények miatt kinövi a tárhelyet. Ebben az esetben biztosan tárhelycsomagot kell váltanod.

5. Célcsoportnak megfelelő tartalom és kommunikáció legyen az oldalon! Ezt úgy tudod kivitelezni, hogy még a weboldal indítás előtt meghatározod és megvizsgálod a célcsoportodat. Ha tisztában vagy azzal, hogy kiknek adod el a terméked/szolgáltatásod, milyen emberekhez szól az üzeneted, akkor könnyebb lesz megfogalmazni a mondanivalód. Sőt! Lesz mondanivalód a számukra.

6. A honlapod legyen összekötve a Google rendszereivel! Ide tartozik az Analytics, Search Console, SEO, Google Ads..stb. Ezek olyan eszközök, amikkel hosszú távon biztosíthatod a vállalkozásod fejlődését és növekedését.

7. Folyamatos karbantartás! Fontos, hogy a bővítmények naprakészek legyenek és legyen biztonságos és gyors az oldalad használata. Senkinek sem jó, ha űrlapkitöltés, termékvásárlás vagy online tanulás közben lassú, vagy összeomlik a weboldal. Miután átveszed a weboldalt a szolgáltatótól gondoskodnod kell róla, hogy továbbra is karban legyen tartva! Ha erre nincs időd, kérj meg egy szakembert, hogy üzemeltesse a weboldalad!

3. Milyen feladatokkal jár egy weboldal karbantartása?

A WordPress oldalak karbantartásához is szükséges egy alapszintű tudás, ami segít abban, hogy mindig naprakész legyen a weboldalunk. 

Milyen karbantartási feladatok lehetnek ezek?

1. WordPress frissítése (Mindig a legújabb WordPress verzióval működjön az oldal.

2. Bővítmények frissítése (Naprakészek legyenek az oldalra feltelepített bővítmények)

3. Tartalomkezelés (Képek, árak, termékek, blogbejegyzések, szolgáltatások, események létrehozása, törlése)

4. SEO (Új létrehozott oldalak SEO-zása)

5. Rendszeres adatmentés (Manuális vagy automatikus biztonsági mentés az oldalról)

6. Hibajavítás (Hibaüzenetek értelmezése, hibák javítása)

7. Weboldal optimalizálás (tárhely tisztítás, gyorsítótár kezelés, honlap sebesség ellenőrzése, optimalizálása)

8. Hozzáférések kezelése (Felhasználói fiókok kezelése)

9. Webshop kezelése (ha van): (Vásárlások, számlázás, termékek, fiókok kezelése, létrehozása, törlése)

10. Tárhely kezelés (tárhely és domain költégének éves szintű befizetése)

11. Egyéb feladatok (Minden más, ami szóba jöhet: design frissítés, weboldal áttelepítés, új bővítmények feltelepítése, domain átregisztráció…stb.)

4. Te, mint megrendelő vagy egy általad választott szolgáltató tartsa karban a weboldalt?

Gondold át azt, hogy van-e időd és szeretnél-e időt rászánni a weboldal karbantartására, kezelésére.

Mennyi időt tudsz rászánni arra, hogy frissítsd a bővítményeket, tartalmat tölts fel, ha szükséges, vagy egyáltalán megtanuld kezelni az oldalt? Fontos, hogy légy őszinte magaddal. Ha úgy látod kevés időd van ezekre a folyamatokra, akkor a későbbiekben számolhatsz azzal, hogy nagyobb szükséged lesz egy külső segítségre. 

5. Milyen tervezési feladataid lehetnek weboldalkészítés előtt?

1. Határozott, jól megfogalmazott üzleti tevékenység, és üzleti célok: Fontos, hogy a szolgáltató, aki elkészíti az oldalt ismerje és megértse az üzleti tevékenységed. Csak ennek fényében lehet olyan minőségi honlapot készíteni, ami bevételt és konverziót generál a vállalkozásod számára.

2. A weboldal céljainak a meghatározása: Tegyél fel magadnak kérdéseket! Pl. Mire használom az oldalt, mekkora forgalmat szeretnék látni az oldalon? Milyen konverziókat szeretnék elérni az oldalon? Mit szeretnék bemutatni, feltölteni, látni?

2. Célcsoport meghatározás: Kihez szól a tartalom? Milyen hangvételben, megszólításban íródik a szöveg? A tartalom megírása előtt fontos, hogy megismerd a célcsoportot.

3. Arculattervezés: Mit tükrözzön az arculat? Milyen arculati elemeket képzelsz el az oldalon? Milyen színeket, betűtípusokat? Mi az ami neked tetszik és inspirál? Weboldalkészítés során segíti a közös munkát, ha ezeket vizualizálod a fejedben. 

4. Tartalomgyártás: A weboldalkészítés egyik meghatározó lépése a tartalomgyártás. Te ismered a legjobban azt, hogy mivel foglalkozol és mit akarsz közvetíteni a célcsoportodnak, így nagy valószínűséggel te leszel az, aki részt vesz a tartalom megírásának folyamatában. Ha nagyobb céged van, akkor ezzel általában a marketing vagy kommunikációs osztály foglalkozik.

5. Költségvetés: A mondás is úgy tartja, hogy addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér! Határozd meg mekkora a kereted, és aszerint válassz weboldalkészítő szakembert! A weboldalakat a későbbiekben is lehet bővíteni plusz funkciókkal, bővítményekkel, tárhellyel és design-al, ezért a weboldal elindításának kezdetén, érdemes körültekintőnek lenned a kiadásokkal.

Oszd meg ismerőseiddel!

Még több bejegyzés

Mi tette naggyá a nagyvállalatok logóit?

A jó logó mögött, mindig áll egy erős márka. Egy márka arculatának pedig kétségkívül a logó az egyik központi eleme. Vajon hogyan lett a legnagyobb cégek logója a világ minden táján ismert?

KBGRAFIKA.hu

Weboldalkészítés | Arculattervezés |

Grafikai anyagok | SEO | Tartalomgyártás

kapcsolat